دکوراسیون داخلی

دکوراسیون اداری، منزل، آشپزخانه، پارتیشن اداری و ...

مراقبت از چشم در هنگام کار با کامپیوتر

محدود بودن ساعت استراحت در برخی مشاغل که دائما با سیستم‌های کامپیوتری سروکار دارند، یک خطر بزرگ برای سلامتی چشم است. گاهی اوقات به دلیل حساس بودن شرایط کاری، آن چنان از خودمان غافل و درگیر کار می‌شویم که یادمان می‌رود حتی پلک بزنیم. البته درست است که پلک زدن یک کار غیر ارادی است، اما نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که در هنگام کار باید کنترل بیشتری روی پلک زدن برای مراقبت از چشم خود داشته باشید. البته بخشی از این مراقبت‌ها نیازمند بهبود وسایل و شرایط موجود است. گاهی سطح میز اداری آنقدر کم است که با قرارگیری در پشت آن فاصله کمی با مانیتور خود دارید. این نزدیکی دید با مانیتور فشار زیادی بر روی عضلات چشم‌ها وارد می‌کند. اگر بخواهیم استانداردی برای این موضوع بگوییم باید فاصله چشمان شما با مانیتور حدود 50 سانتی متر باشد. همچنین زاویه دید شما باید حدود 20 درجه از مرکز صفحه مانیتور پایین‌تر باشد. حتی میتوانید از پایه مانیتور استفاده کنید.
 پایه مانیتور، یک قدم برای سلامتی شما است.
در هر صورت اگر احساس خشکی چشم داشتید، می‌توانید از قطره‌های اشک مصنوعی که در داروخانه‌ها موجود است برای مراقبت از چشم خود استفاده کنید. اما بهترین کار این است که به دکتر متخصص مراجعه کنید.

مراقبت از چشم در هنگام کار

ورزش چشم را فراموش نکنید!

بله شما می‌توانید به سادگی عضلات چشمان خود را ورزش دهید. چند ساعت کار با سیستم کامپیوتری فشار زیادی بر روی چشم‌ها ایجاد می‌کند. برای رفع این خستگی باید چشمان خود را ورزش دهید. به این صورت که بعد از نیم ساعت کار مداوم و نگاه کردن به مانیتور، چشم از صفحه آن برداشته و به جای دور خیره شوید. سپس نگاه خود را به سمت راست و چپ ببرید. این حرکت را در جهات گوشه نیز انجام دهید تا گردش خون در اطراف چشم بیشتر شود و اکسیژن بیشتری به آن برسد. یک دقیقه برای این حرکات وقت بگذارید. شما با ورزش چشم از ایجاد تیرگی دور پلک و گودی زیر چشم هم جلوگیری می‌کنید. به هر حال مراقبت از چشم از لحاظ حفظ زیبایی آن هم باید در نظر گرفته شود.
برای تمرین بعدی می‌توانید چند ثانیه به یک شی در فاصله دور خیره شوید و چند ثانیه به شی در نزدیکی خودتان خیره شوید. حتی خوب است چند ثانیه چشمان خود را ببندید و نفس عمیق بکشید. شک ندارم با این کار روحیه بیشتری برای انجام کارهایتان به دست می‌آورید.
همچنین می‌توانید دستان خود را بشویید و کمی چشمانتان را ماساژ دهید. شستشوی چشم با آب سرد نیز کمک زیادی در جهت رفع خستگی می‌کند.

نور مانیتور را برای مراقبت از چشم تنظیم کنید

قبل از این که نور مانیتور را تغییر دهید، نور محیط را بازبینی کنید. اگر میز کارتان در کنار پنجره است باید شرایط را طوری فراهم کنید که نور آفتاب در طی روز به صورت مستقیم بر صفحه مانیتور شما برخورد نکند. همچنین نور محیط مناسب باشد. اگر این نور کم‌تر از حد استاندارد باشد، شما مجبورید بیش از حد بر روی مانیتور خم شوید که منجر به مشکلات دیگری مانند درد در ستون فقرات و گردن شود. همچنین زیاد بودن نور محیط هم باعث خستگی و خشکی چشم می‌شود.
پس از متعادل سازی نور محیط، برای مراقبت از چشم خود در برابر مانیتور نیز حواستان جمع باشد. حال در این مرحله می‌توانید نور مانیتور خود را بر اساس نور محیط تنظیم کنید.
در صورتی که از چراغ مطالعه استفاده می‌کنید باید دقت داشته باشید که مستقیم با چشمان شما و صفحه مانیتور برخورد نکند.
با همه این مراقبت‌ها، مانیتور دارای اشعه‌هایی است که برای دیدگان ما مفید نیست. برای جلوگیری از آسیب این اشعه‌ها باید از عینک‌های مخصوص استفاده کنیم. در صورتی که چشمان شما ضعیف است، عینک‌های طبی را انتخاب کنید که علاوه بر قابلیت بازتاب اشعه‌های مضر مانیتور، بر اساس شماره چشم شما ساخته شود.

+ نوشته شده در  يکشنبه 30 تير 1398ساعت 19:23  توسط محیا یوسفی 

فواید یادداشت نویسی در محل کار

برای همه ما پیش آمده که غرق کاری هستیم، همان لحظه همکارمان نکته‌ای را می‌گوید، و یا تلفنمان زنگ می‌خورد. این صحبت‌های پی در پی باعث می‌شود تمرکزمان روی کار کم شود و بسیاری از مسائل را فراموش کنیم. برای بهبود این وضعیت می‌توانیم چاره‌ای بیندیشیم. ما به شما یه راهکار مفید می‌گوییم. یک راه‌حل ساده و قابل دسترس! شاید تا به حال به فواید یادداشت نویسی در هنگام کار فکر نکرده باشید. کافی است یک مدت این روش را امتحان کنید و نتیجه آن را ببینید.
فرض کنید قرار است امروز در جلسه مهمی شرکت کنید. صحبت‌هایی که قرار است در این جلسه بشنوید بسیار مهم است. اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد این است که یک دفترچه با خودکار همراه خود ببرید. اما این روش یک مشکل دارد. و آن این است که ممکن است از خیلی از یادداشت‌ها عقب بمانید و گاهی بعضی مواقع منظور فرد گوینده را به اشتباه بر روی کاغذ بنویسید. شما باید فعالانه به صحبت‌ها گوش دهید و به طور همزمان هم نکات را بنویسید. یکی راه بهتر این است که صحبت‌های جلسه را ضبط کنید. پس از پایان جلسه صدای ضبط شده را پخش کنید و از روی آن یادداشت برداری کنید. با این کار می‌توانید چندین بار صدا را گوش دهید و نکات مهم آن را یادداشت کنید. اما اگر امکان ضبط صدا را ندارید می‌توانید نکات مهم را یادداشت کنید و پس از جلسه آن را پاک‌نویس کنید. سپس می‌توانید نکات نوشته شده را بر روی میز خود بچسبانید. شاید فکر کنید با این کار دکوراسیون اداری خود را بدشکل می‌کنید. بهتر است از کاغذهای یکسان و همرنگ استفاده کنید تا نمای نامنظمی به فضای کاری خود ندهید. این روش پس از مدتی برای شما یک عادت مثبت می‌شود، چرا که به فواید یادداشت نویسی پی می‌برید و نظم با کارهای شما همراه می‌شود.

یادداشت نویسی در محل کار

با فراموشی خدافظی کنید

یکی از مهم‌ترین فواید یادداشت نویسی جلوگیری از فراموشی است. زمانی که کارهای جزئی شما زیاد شود احتمال فراموشی آن‌ها بالا می‌رود. اما در صورتی که تمامی آن‌ها را یادداشت کرده باشید تنها با یک نگاه می‌توانید کارهایتان را مدیریت کنید.
روی میز کاری خود یک بسته استیکر داشته باشید. رنگ‌های شبرنگی این استیکرها باعث جلب توجه نگاه شما به آن می‌شود. بنابراین با نوشتن نکات مهم و چسباندن آن بر روی دیوار مقابل خود امکان فراموشی کارهایتان به حداقل می‌رسد.
وجود یک دفترچه روی میزتان به شما حس خوبی می‌دهد. باعث می‌شود هر زمان در هنگام کار نکته‌ای به ذهنتان رسید آن را به یادداشت‌های خود اضافه کنید.
اما فواید یادداشت نویسی تنها به موضوعات کاری معطوف نمی‌شود. شما می‌توانید این کار را برای جلوگیری از فراموشی کارهای مهم زندگی خود انجام دهید. یادداشت کردن تولد عزیزانتان یکی از بهترین کارهایی است که باعث می‌شود این مناسبت را فراموش نکنید.

با برنامه‌ریزی دقیق قدم بردارید

یکی دیگر از فواید یادداشت نویسی منظم شدن کارهایتان است. زمانی که تمامی کارهای خود را بر روی دفترچه‎ای یادداشت کنید هر روز صبح به محض رسیدن به محل کار خود می‌توانید یک نگاه کلی بر روی کارهای خود داشته باشید. برای هر کدام زمان تعیین کنید و به آن‌ها الویت بدهید. در این صورت کارهای خود را با آرامش بیشتری انجام می‌دهید و هر چقدر هم که سرتان شلوغ شود کارهای فعلی خود را فراموش نمی‌کنید. به این ترتیب در پایان روز می‌توانید یک گزارش کار خوب برای خود یا سرپرست بخش خود بنویسید و ارائه دهید. این کار باعث می‌شود بدانید در پایان روز چقدر به اهداف کاری خود نزدیک شده‌اید.
برای برنامه‌ریزی دقیق‌تر کارهایتان توصیه می‌کنم تاریخ زدن را فراموش نکنید. از لحظه‌ای که کاری به شما محول می‌شود تاریخ آن را یادداشت کنید و زمان انجام آن را هم بنویسید. در این صورت برای تحویل کارها دچار مشکل نخواهید شد.

+ نوشته شده در  يکشنبه 9 تير 1398ساعت 18:02  توسط محیا یوسفی 

موس پد طبی و محافظت از مچ دست

زمانی که قرار است مدت زیادی در طول روز را پشت سیستم قرار بگیرید باید به همه جزئیات این کار توجه کنید. گاهی با یک وسیله ارزان قیمت گامی برای سلامتی خود خواهید داشت. موس پد طبی یکی از این وسایل جانبی است که اهمیت آن را در زمان استفاده متوجه خواهید شد. این موس پد فواید زیادی دارد که شاید از آن بی‌خبر باشید. ما در این مقاله به بررسی فواید داشتن یک موس پد طبی می‌پردازیم.
اما امروزه با ساخت موس‌های لیزری یا اپتیکال عملکرد آن حتی بر روی میز اداری به خوبی انجام می‌شود، اما ما از موس پدهای طبی برای مراقبت از مچ دست و جلوگیری از کشیدگی مفاصل استفاده می‌کنیم. در واقع کاربردی که موس پدها در گذشته داشتند با زمان حال بسیار متفاوت بوده است.
همه ما با موس پد آشنایی داریم. در واقع هر فردی که با کامپیوتر کار کرده باشد با این وسیله نیز آشنایی دارد. برای ارائه یک کار با کیفیت علاوه بر این که به یک سیستم به روز نیاز است، باید وسایل جانبی که محافظ بدن هستند را در دسترس داشته باشیم. این وسیله در زیر موس قرار می‍گیرد و کار با آن را برای ما راحت می‌کند.
دقت حرکت اشاره‌گر توسط موس در صورتی که از موس پد استفاده کنیم بسیار بیشتر است. این موضوع به دلیل درگیر شدن حسگر نور در زیر موس است. در واقع این اصطکاک به وجود آمده باعث بهبود عملکرد موس می‌شود.
در گذشته که ساختار موس‌ها به شکل نوری نبود و به صورت غلتکی ساخته می‌شد وجود موس پد ضروری بود چرا که باید غلتک زیر موس با پد درگیر می‌شد و عملکرد بهتری ایجاد می‌کرد.

موس پد طبی و محافظت از مچ دست

بررسی کاربرد موس پد طبی

موس پدها از آسیب احتمالی کشیدن موس بر روی میز و خش‌دار شدن آن جلوگیری می‌کند. ممکن است بر اثر کشیدن مداوم موس، بخشی از میز شما زخمی شود و آثار آن بر جای بماند. اما این وسیله علاوه بر امتیازهای دیگر، از میز شما هم مراقبت می‌کند.
شما با داشتن این وسیله، عمر موس خود را هم زیاد می‌کنید. زمانی که موس را بر هر جایی بگذارید ممکن است گرد و خاک وارد آن شود. اما در این صورت شما فقط باید موس پد خود را هر چند وقت یکبار تمیز کنید و بشویید .
اطلاعاتی که تا الان گفتیم به صورت کلی بود، اما موس پد طبی کاربرد مهم‌تری دارد. چرا به برخی از مدل‌های آن طبی می‌گوییم؟ این موس پدها در قسمت پایین خود یک برآمدگی که معمولا با اسفنج یا ماده‌‎ای ژله‌ای پر شده از مدل ساده آن متفاوت شده است. استفاده از موس پد طبی شما در از دچار آرتروز دست، دورتر می‌کند.

مشخصات یک موس پد طبی خوب

پارچه و روکش موس پد باید باب میل شما باشد. زمانی که با آن قرار است ساعت‌ها در طول روز کار کنید بنابراین باید با آن حس خوب داشته باشید. همچنین جنس این وسیله باید استحکام مناسب را داشته باشد تا در مدت کوتاه دچار آسیب نشود.
برآمدگی روی موس پد که محل قرارگیری مچ شماست باید ارتفاع مناسبی داشته باشد. مچ دست شما در استفاده از آن نباید احساس ناراحتی کند. برای این که بدانید که موس پدی برای شما مناسب است، بدن خود را با زاویه 90 درجه قرار دهید، یعنی زاویه دست شما باید به صورت 90 درجه باشد. سپس به محل قرارگیری مچ دست خود بر روی موس پد طبی دقت کنید. اگر احساس راحتی داشتید موس پد خوبی انتخاب کرده‌اید.
همچنین قسمت برآمدگی این موس پد باید نرم و کمی انعطاف پذیر باشد. بهتر است این قسمت از نوع ژله‌ای باشد تا مچ دست شما اذیت نشود.

+ نوشته شده در  دوشنبه 3 تير 1398ساعت 19:15  توسط محیا یوسفی